משקפי שמש ספורטיביים: איזה משקפי שמש מתאימים לספורט?

משקפי שמש ספורטיביים: איזה משקפי שמש מתאימים לספורט?

בין אם אתם ספורטאים מקצועיים ובין אם אתם מתאמנים חובבים, אתם צריכים לראות היטב בעת הפעילות בחוץ כדי להגיע לביצועים טובים יותר. הגנה על העיניים בעזרת משקפי שמש בעת פעילות גופנית יכולה לשפר את האימון מהקצה אל הקצה.
אבל משקפי שמש שאינם מותאמים לספורט ואימונים עושים יותר נזק מתועלת כיוון שבמקום לספק הגנה מקרני השמש המסנוורות הן הופכות להיות מטרד שנופל, מחליק, לוחץ ולעיתים אפילו מסכן אתכם בעת נפילה או חבלה.
כיום, ניתן למצוא משקפי שמש ספורטיביים שמותאמים במיוחד לפעילויות ספורטיביות שונות ונועדו לספק הגנה מרבית בעת הפעילות. במאמר הבא תוכלו ללמוד איזה משקפיים ספורטיביים קיימים ואיך לבחור משקפי שמש לספורט שאתם מתאמנים בו.

קודם כל בריאות

הגנה על העיניים בעת פעילות ספורטיבית בחוץ נדרשת משתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא שחשיפה ממושכת לקרני UV ואור כחול עלולה לגרום לנזק לעיניים. הנזק הזה הוא נזק מצטבר שנגרם מחשיפה חוזרת לאורך השנים ויכול להזיק במיוחד למתאמנים צעירים שהם יותר רגישים להשפעות הקרינה.
רובנו מכירים בכך שחשיפה ממושכת לשמש מסכנת את העור שלנו אבל פחות מקפידים כשזה נוגע לחשיפה של העיניים שלנו. ההגנה הטבעית של העיניים מפני קרני השמש אינה יעילה באותה מידה בחשיפה ממושכת או חשיפת יתר לשמש, כמו למשל בעת ביצוע פעילות גופנית בחוץ. לכן חשוב לבחור משקפי שמש איכותיים לספורט עם הגנה מלאה מפני קרניים אולטרה סגולות.
הסיבה השנייה היא הגנה מפני פציעות עיניים שקשורות לביצוע פעילות גופנית בחוץ. פעילויות ספורטיביות שונות חושפות את הספורטאי או הספורטאית לתנאי שטח שונים כמו אבק, רוח, פיח, סינוור מהשמש או מהשלג ועוד. השימוש במשקפי שמש מותאמים לספורט יכול לסייע במניעת חבלה בעת נפילה, שמירה מפני חדירה של אבק, רוח או יצורים מעופפים לעין והגנה מפני סינוור וכל זאת בנוסף להגנה מפני קרני UV מזיקות.

איך לבחור משקפי שמש לספורט?

כאמור, הגנה מפני קרני UV ומפני פציעות עיניים היא חשובה תמיד, אך במיוחד עבור ספורטאים שמתאמנים בחוץ. בין אם אתם מחפשים משקפי שמש לרוכבי אופניים, לאצנים או לשחקני כדורגל, הרשימה הבאה תעזור לכם לבחור נכון.

  1. הגנה מפני קרני UV: הרכיב החשוב ביותר במשקפי שמש לספורט הוא הגנה מלאה מפני קרני UVA וקרני UVB. רוב משקפי השמש לספורטאים מגיעות עם הגנה של לפחות 99% מפני קרניים מזיקות. ההגנה הזו חשובה עוד יותר לספורטאים שנמצאים בשמש במשך זמן ממושך בכל פעם כמו למשל רצי מרתון.
  2. עדשות מותאמות לספורט: החברות המובילות לייצור משקפי שמש ספורטיביים מפתחות כל הזמן טכנולוגיות חדשות לעדשות איכותיות ומתקדמות יותר. החומר ממנו עשויה העדשה צריך לספק הגנה ובעיקר להיות עמיד במיוחד במקרה של נפילה או חבלה. אחד החומרים המועדפים לעדשות ספורטיביות הוא פוליקרבונט. זהו חומר קל במיוחד שאינו נשבר בקלות ולכן הוא הבחירה המועדפת על ספורטאים רבים. ניתן להוסיף לו שכבת הגנה מפני שריטות ומפני השתקפות ליצירת משקפי ספורט אופטימליים.
  3. התאמה לסוג הספורט: אם אתם קונים משקפי שמש לשימוש בספורט מסוים כמו למשל רכיבה על אופניים, חשבו מה הם הצרכים שלכם בספורט הספציפי הזה. האם המשקל של המסגרת יכול להיות משמעותי? האם יש סיכוי גבוה שהמשקפיים יפלו? מה התקציב שלכם ועד כמה תוכלו לשמור על המשקפיים לאורך זמן? כל השאלות האלה יכוונו אתכם לקנייה נכונה ומותאמת במיוחד עבורכם.
  4. התאמה אישית: זה נכון שלמשקפי שמש לספורטאים יש ערך פרקטי, אך הן גם אביזר אופנתי או לכל הפחות אביזר שמשמש גם ביום – יום ולא רק בעת פעילות גופנית. בחירת משקפי שמש ספורט לגברים או לנשיםלא חייבת להיות בחירה משעממת. ניתן לבחור משקפי שמש לספורט שהם גם שימושיים, גם יפים וגם מתאימים למבנה הפנים. כך הם יוכלו לשמש אתכם גם ביום – יום.

בסופו של דבר, משקפי שמש איכותיים הם פריט חיוני למי שעוסקים בספורט בתנאי חוץ. בחירה נכונה של משקפי שמש שמתאימים לסוג הספורט, מידת החשיפה לשמש ולתנאי השטח יכולה לעשות את כל ההבדל ולתרום לשיפור הביצועים והגברת הנוחות בעת ביצוע פעילות גופנית בחוץ.

הטבה חגיגית לחברי מועדון ולמצטרפים חדשים

100 ₪ הנחה ברכישת
משקפי שמש החל מ- 499 ₪

ההטבה בכפולות - בנוסף למבצעים הקיימים

בתוקף עד 30.4.24. ההנחה תתעדכן בעמוד התשלום לאחר
זיהוי מועדון/הצטרפות בתשלום חד פעמי של 29 ₪
*לא תקף על משקפי שמש Ray-Ban

לידיעתך, באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies.
המשך גלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש זה.
preloader