שמירה על משקפיים: איך מנקים משקפיים בצורה נכונה

כל מי שמרכיב משקפיים מכיר בוודאי את התחושה המרגיזה כשעדשות המשקפיים מתמלאות אבק, פיח או שמנוניות. מעבר לאי נוחות, משקפיים מלוכלכים גורמים לעיניים להתאמץ יתר על המידה ועלולים לגרום למיחושים שונים כמו למשל כאבי ראש.

בנוסף, על גבי משקפיים לא נקיים יכולים לגדול חיידקים וזיהומים. הימצאות של מזהמים במרחק כל כך קרוב לאזורים רגישים כמו עיניים, אף ופה עלולה להעלות את הסיכון למחלות ולזיהומי עור שונים.

הפתרון הוא פשוט. ניקוי של המשקפיים כחלק משגרת היום-יום, בין אם מדובר במשקפי ראייה או במשקפי שמש, מסייע בהסרת לכלוכים ומזהמים ותורם גם לבריאות וגם לתחושה הכללית. המשיכו לקרוא במאמר כדי ללמוד איך לנקות משקפיים בצורה נכונה, כולל ניקוי משקפי שמש ומשקפי ראייה.

איך לנקות עדשות משקפיים

עדשות נקיות הן המפתח לראייה טובה ומפוקסת. אך ניקוי משקפיים שגרתי ויום – יומי לא חייב להיות עניין מסובך ואמור לקחת בערך 20 שניות. כל מה שצריך בשביל ניקוי עדשות משקפיים הם מטלית מיקרופייבר ותמיסת ניקוי.

מטלית מיקרופייבר היא כלי שימושי ביותר לניקוי משקפיים כיוון שזהו חומר יעיל מאוד לניקוי שאינו מורח או שורט את המשקפיים. תמיסת הניקוי היא תמיסה ייעודית לניקוי משקפיים שבטוחה לשימוש לכל סוגי העדשות וציפויי העדשות. אם אין ברשותכם תמיסה מתאימה ניתן להשתמש בסבון כלים עדין ללא תחליב במקום.

אז איך מנקים משקפיים? להלן הנחיות איך לנקות משקפי ראייה ומשקפי שמש:

  1. קודם כל יש לשטוף ידיים היטב כדי למנוע זיהום נוסף בעת הטיפול בעדשות
  2. יש לשטוף את המשקפיים תחת מים חמימים כדי להוריד מהם אבק ולכלוכים
  3. לאחר השטיפה יש לנגב את העדשות והמשקפיים בעזרת מטלית המיקרופייבר
  4. לאחר היבוש יש לרסס את שני צידי העדשות בתמיסת ניקוי ייעודית ולנגב היטב בעזרת מטלית מיקרופייבר יבשה עד שהעדשה נקייה.

איך לנקות את המסגרת של המשקפיים

משקפי ראייה ומשקפי שמש מורכבים לא רק מעדשות אלא גם ממסגרת שמחזיקה אותם. המסגרת מורכבת מחלקים קטנים שונים שיכולים להתלכלך מאוד עם הזמן. כשאנחנו חושבים על איך מנקים משקפי ראיה רובנו חושבים על השלב שתיארנו למעלה של ניקוי העדשות ולא על ניקוי המסגרות.

אך ניקוי המסגרת של המשקפיים חשובה לא פחות ותורמת לרמת היגיינה גבוהה ששומרת על עור הפנים שבא במגע עם המשקפיים. הסיכון העיקרי במסגרות משקפיים מלוכלכות הוא במגע שנוצר בין העור לבין משטח המסגרת שעלול לגרום לבעיות דרמטולוגיות שונות, כמו למשל החרפה של אקנה.

על מנת לנקות את המסגרות של משקפי השמש או משקפי הראייה שלכם יש לבצע את הפעולות הבאות לפחות פעם בשבוע:

  1. לשטוף את המסגרות מתחת למים חמימים ולהשתמש בסבון כלים עדין כדי לסבן אותן היטב בעזרת האצבעות
  2. לאחר הסיבון היסודי של כל חלקי המסגרת יש לשטוף את הסבון היטב במים זורמים
  3. יש לנקות את מקום החיבור של המסגרת לאף ולאוזניים בעזרת מטלית לחה עם מעט אלכוהול מחטא

טעויות נפוצות בניקוי משקפיים

במקרים רבים, ניקוי לא נכון עלול לגרום לנזק לעדשה או למסגרת המשקפיים לכן, חשוב להימנע משימוש בחומרים שאינם מתאימים לניקוי משקפיים כמו מגבות נייר, טישו ואפילו שרוול החולצה. אם רוצים לשמור על משקפיים שיראו בדיוק כמו ביום בו קניתם אותם כדאי לנקות אותם רק בעזרת מטלית מיקרופייבר נקייה.

בנוסף יש להימנע מחומרי ניקוי חריפים כמו סבון חזק או אצטון. אצטון הוא חומר נפוץ במסירי לק ולמרות שנדמה שהוא יעיל בניקוי משקפיים הוא למעשה עלול לגרום נזק גם לעדשות המשקפיים וגם למסגרות שלהם.

לבסוף, חשוב להקפיד על אחסון נכון של המשקפיים. זריקה של המשקפיים על השידה או בתוך התיק בלי הגנה נוספת גורמת להצטברות של לכלוך מיותר לכן, יש להקפיד לשמור את המשקפיים בתוך נרתיק מתאים. על מנת לשמור על המשקפיים בצורה מרבית מומלץ להקפיד על אחסון בנרתיק קשיח ואטום שיחזיק מעמד היטב בתוך התיק או על השידה ליד המיטה.

בסופו של דבר ניקוי המשקפיים הוא תהליך פשוט שיכול בקלות להפוך לחלק משגרת היום-יום. ניקוי נכון יעזור לכם לראות יותר טוב ולשמור על הבריאות שלכם.

לידיעתך, באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies.
המשך גלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש זה.
preloader