החומרים מהן עשויות עדשות המשקפיים שלנו

עדשות הן מוצר מורכב ומתוחכם שבייצורו נעשה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ביותר.  העדשות מאפשרות לנו לראות את העולם טוב יותר ולהנות מהראיה לאורך זמן.

עדשות שמש מסננות את קרינת האור הסגול המגיע מהשמש ומזיק לבריאותנו, מצמצמות את  הסנוור ומאפשרות לנו ראיה בהירה ונעימה יותר. עדשות אופטיות משפרות את מגבלת הראיה שלנו ומאפשרת לנו לראות חד וברור יותר.

לעדשות 4 מאפיינים חשובים : חומר, צבע, גימור וציפוי

החומרים מהם מיוצרות עדשות

הפלסטיק הוא חומר השכיח ביותר בתעשית האופטיקה, הוא קל ועמיד, ניתן לצפות אותו במגוון רב של ציפויים והוא מספק איכות ראיה גבוהה ביותר.

פוליקרבונט סוג של פלסטיק עמיד וקל. הפוליקרבונט חזק וכמעט בלתי ניתן לשבירה ולכן נעשה בו שימוש במרבית משקפי הספורט ומשקפי הילדים.

זכוכית עדשות זכוכית נקראות גם עדשות מינרליות, הן מאפשרות ראיה צלולה מאוד, ועמידות בפני שריטות, הן יקרות יותר וכבדות יותר מעדשות פלסטיק ולכן השימוש בהן הולך ופוחת.

בתחום האופטיקה נעשים פיתוחים רבים שמאפשרים לנו להנות מראיה איכותית יותר

פולארויד – עדשות פולארויד הן עדשות עם טכנולוגיה מקטבת שמאפשרת הגנה טובה ביותר מפני סינוור שנגרם מהחזרת קרני השמש שפוגעות בכל סוגי המשטחים (כביש, מים, חלונות ועוד). העדשות מתפקדות כמו תריס שחוסם את ההשתקפויות הללו. הטכנולוגיה המקטבת יכולה להיות בעדשות פלסטיק או זכוכית, היא יכולה להגיע כציפוי לעדשה או מובנת בתוך העדשה.  הרכבת משקפי פולארויד לאורך שעות מרגיעה את העיניים ולכן מומלצת ביותר למרבים בנהיגה או לאנשים ששוהים רבות בשמש. 

עדשות פולארויד מעט יקרות מעדשות ללא פולארויד והפופולריות שלהם עולה, בזכות איכות הראיה הגבוהה שמספקות. מרבית המותגים מייחדים חלק נכבד מהקולקציה שלהם לעדשות אלו. בנוסף, ניתן לרכוש ציפוי פולארויד לכל משקפי שמש אופטי באירוקה. 

כרומנס – עדשה מקטבת שפותחה ע”י רייבן ומאפשרת מעבר צבעים טבעי שמייצר תחושת ראיה חדה יותר.

פריזם – עדשה מקטבת שפותחה ע”י אוקלי, מאפשרת ראיה חדה במיוחד, דוגמת HD. פותחה לספורטאים ולכן מתאימה במיוחד לתנאי מזג אויר קיצוניים .  העדשה קיימת עם או בלי פולארויד.

פוטוכרומטיק – עדשה מחליפת צבע, מתכהה בשמש וחוזרת לבהירות בחלל ללא אור שמש וכך מבטלת את הצורך בהחלפת משקפיים במעבר חוץ לפנים. למותגים שונים ישנם סוגים אחרים של עדשות פוטוכרומטיות כל סוג מגיע ל% בהירות וכהות שונה. בדר”כ בין 75%-90% כהות ובין בין 10-15% בהירות.

בקולקציית העדשות האופטיות של אירוקה, יש עדשות מחליפות צבע שלא מתכהות ברכב (שכן החלונות ברכב מגינים בפני קרינת UV) וכאלו שכן מתכהות ברכב, ההבדל במחיר נמוך ושתיהן מגיעות ל90% כהות בשמש ו15% בהירות בחלל סגור.

עדשות פוטוכרומטיות מומלצות לאנשים שעוברים בין שמש לצל או בין מקום סגור לפתוח פעמים רבות במהלך היום. משקפיים עם עדשות פוטוכרומטיות ימנעו את הצורך בהחלפת משקפיים ממשקפי שמש וראיה.

צבעים של עדשות

לעדשות גוונים רבים וצבע העדשה משפיע על הגוון שנראה את העולם.

הצבעים הפופולריים ביותר הינם חום, ירוק ואפור, איתם נראה את העולם בצבעים טבעיים. מדי פעם האופנה מכניסה לחיינו גוונים נוספים ומאפשרת לנו לראות את העולם בגוונים מעניינים נוספים.

חשוב לדעת שלצבע העדשה או לבהירות שלה אין משמעות מבחינת רמת ההגנה מפני קרינת UV.

ציפויים לעדשות

על חלק מהעדשות ישנם ציפויים שמשפרים את חוויית הראיה והשימוש במשקפיים.

ציפוי אנטי ריפלקס – ציפוי המונע השתקפויות המגיעות מאובייקטים שנמצאים מאחורי גב הלקוח (מנורות, פנסים וכיוב). באירוקה אנחנו מספקים ציפוי אנטי רפלקס על כל עדשות הראיה השקופות.

ציפוי מראה – ציפוי מראה מגיע בגוונים שונים וברמות חוזק שונות. ניתן לעשות ציפוי מראה גם למשקפי שמש אופטי על פי מניפת הצבעים שלנו. 

ציפוי הידרופיבי – ציפוי המגן בפני לכלוך ושריטות.

אנחנו ממליצים לנקות את עדשות המשקפיים לפחות אחת לשבוע בעזרת הנוזל והמטלית היעודיים שלנו ולשמור על המשקפים בנרתיק שלהם בכל זמן שאינם על הפנים.

הטבה חגיגית לחברי מועדון ולמצטרפים חדשים

100 ₪ הנחה ברכישת
משקפי שמש החל מ- 499 ₪

ההטבה בכפולות - בנוסף למבצעים הקיימים

בתוקף עד 30.8.24. ההנחה תתעדכן בעמוד התשלום לאחר
זיהוי מועדון/הצטרפות בתשלום חד פעמי של 29 ₪
*לא תקף על משקפי שמש Ray-Ban

לידיעתך, באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies.
המשך גלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש זה.
preloader